Så här funkar det att börja flexa

Beroende på om du redan är vår elhandelskund eller ej, ser processen för att börja få flexersättning lite olika ut.

Observera! 

Processen till att kunna börja ta del av flexersättning tar olika lång tid beroende på kundens system, avtalsval, uppdateringar och handläggningstid.

Om du är elhandelskund

...och vill teckna Flex Batteri-avtal:

  1. Teckna Flex Batteri-avtal.
  2. Du får en avtalsbekräftelse till din e-postadress.
  3. När ditt avtal är registrerat, kan du logga in i Varberg Energi-appen och koppla upp din Ferroamp-anläggning.
  4. Ferroamp kommer nu att verifiera din anläggning och koppla upp den mot Varberg Energis Nätflex.
  5. När din anläggning är uppkopplad och godkänd så får du ett nytt mejl av oss och du kan ta del av flexersättning från detta datum. Skulle din anläggning inte bli godkänd så får du ett mejl med beskrivning av orsakerna till detta.

 

 

Om du vill bli elhandelskund

...och teckna ett Flex Batteri-avtal:

  1. Teckna elavtal.
    Beroende på hur ditt nuvarande elavtal ser ut tar det olika lång tid att bli elhandelskund hos oss. Om du inte har någon uppsägningstid tar det minst 14 dagar. 
  2. Vi skickar ett Flex Batteri-avtal till din epost-adress.
  3. När dina el- och Flex Batteri-avtal är aktiva så ska du logga in i Varberg Energi-appen och koppla upp din Ferroamp-anläggning.
  4. Ferroamp kommer nu att verifiera din anläggning och koppla upp den mot Varberg Energis Nätflex.
  5. När din anläggning är uppkopplad och godkänd så får du ett nytt mejl av oss och du kan ta del av flexersättning från detta datum. Skulle din anläggning inte bli godkänd så får du ett mejl med beskrivning av orsakerna till detta.