Kontaktuppgifter och support | Varberg Energi

Hör av dig till oss!

När du kontaktar vår Kundservice garanterar vi dig ett proffsigt bemötande. Vi kan elavtal och hjälper dig hitta det avtal som passar dig. Vi vet att din tid är dyrbar och låter dig inte sitta i långa telefonköer. Vi hjälper dig med dina energi-, miljö-, priser,- avtalsfrågor med mer så snabbt vi kan. 

Vi finns nära dig och tar alltid säkerhet och trygghet på största allvar. För att minska risken för spridning av Coronaviruset tar vi därför inte emot obokade kundbesök just nu. Men det går självklart att ringa, skicka e-post eller kontakta oss via Facebook - allt på vardagar under normal kontorstid. Du kan också söka dina svar i vårt kundforum.

Länk till Kundo - vårt kundforum med frågor och svar (öppnas i nytt fönster)
Du kan också klicka då på bildlänken nedan.

Välkommen!  

Bildlänk till Frågor och svar på sidan Kundo. Närbild händer på en laptop som ligger i knät på en person.

 

Våra kontaktuppgifter

  
Öppettider:

Akuta ärenden anmäler du dygnet runt hos vår support - se under rubriken Felanmälan. 
Observera att det är olika telefonnummer för fiberanslutningar eller om det gäller el/fjärrvärme/gatubelysning.

Om du har problem med dina tjänster som du får via stadsnätet net@seaside  - kontakta leverantören av tjänsten.

   
Kundservice, e-post:  kundservice@varbergenergi.se
Kundservice, telefon:   0340-62 88 11
Måndag 08.00-15.00  
Tisdag-Torsdag 09.00-16.00  
Fredag 08.00-15.00 
   
Lunchstängt 12.00-13.00


Ändrade öppettider vid helgdagar etc. informerar vi om på vår hemsida, under Nyheter, samt på Facebook ett par dagar i förväg. Observera att vår Facebook enbart bevakas under kontorstid, inlägg som görs under helger & kvällar hanteras kommande vardag. 

 

   
Besöksadress: Västkustvägen 50, 432 42 Varberg
Reception/Växel, telefon:    0340-62 88 00
Reception/Växel, e-post:     info@varbergenergi.se
Besökstider:  
OBS! Tills vidare har vårt kontor endast öppet för bokade kundbesök.
Måndag-Torsdag 08.00-16.30  
Fredag 08.00-16.00 
Lunchstängt 12.00-13.00

 

Felanmälan:

 
Kontorstid - el, gas, gatubelysning, fjärrvärme 0340-62 88 00
Övrig tid - el, gas, gatubelysning, fjärrvärme 010-219 30 00
Du kan också felanmäla gatubelysningen via Varbergs kommuns hemsida eller deras växel 0340-88 000
Länk till felanmälan hos Varberg Kommun (öppnas i nytt fönster)
   
För fiberanslutning till stadsnätet net@seaside samt ADSL 0340-62 88 26
   

För tjänster i stadsnätet net@seaside kontakta din tjänsteleverantör - se Tjänsteguiden.

Länk till Tjänsteguiden (öppnas i nytt fönster)

 
   
Försäljning El privatkund: 0340-62 88 20
Måndag 08.00-15.00  
Tisdag-Torsdag 09.00-16.00  
Fredag 08.00-15.00  
   
Lunchstängt 12.00-13.00
   
Övrig försäljning:  
El företagskund 0340-62 88 70
Gas 0340-62 88 70
Fjärrvärme 0340-62 88 31
Energioptimering 0340-62 88 73
Stadsnät/IT-tjänster 0340-62 88 21
   
   
IT-support, telefon:    0340-62 88 26
Måndag 08.00-15.00  
Tisdag-Torsdag 09.00-16.00  
Fredag 08.00-15.00  
   
Lunchstängt 12.00-13.00
   
 

Postadress:
Box 1043
432 13 Varberg

Organisationsnummer:
556013-1459
  

   
Fakturaadress, e-post:  
Varberg Energi AB

VarbergEnergiAB-en-pdf@mail.vipetech.readsoftonline.com

Varberg Energimarknad AB

VarbergEnergiAB-em-pdf@mail.vipetech.readsoftonline.com

   
Karta från eniro.se Länk till karta hos Eniro för att hitta till Varberg Energi (öppnas i nytt fönster)