Störningar i Varberg Energi-appen
Under helgen har vi haft störningar i vår app vilket tyvärr orsakat en del problem för våra kunder.
Vad innebär detta för dig?
Störningarna innebar att det för många inte gick att logga in i appen - detta ska nu vara åtgärdat. Utöver det så har vi även problem med schemaläggning av laddning, där appen låser sig om man försöker redigera schemat. Du som upplever detta kan lösa det genom att tillfälligt "Låsa upp" laddarens åtkomst i VE appen. Se nedan hur du går tillväga för att frigöra kopplingen med Varberg Energi-appen.
Om detta inte hjälper är du välkommen att höra av dig till vår kundservice.
Uppdatering 2025-04-09: Arbete pågår ännu för att hitta en lösning.
Uppdatering 2025-04-10: Problemet ska nu vara löst. Prova med att uppdatera appen om det inte fungerar direkt.
Frigöra koppling med Varberg Energi-appen
Om du har problem med att ladda din elbil kan du i de allra flesta fall tillfälligt frigöra din koppling med vår app. Här finns en snabb instruktion om detta för ett flertal laddboxar;
Easee: Easee appen ⭢ inställningar för anläggningen ⭢ operatör ⭢ Ändra till Easee igen.
Zaptec: Zaptec portalen ⭢ Installationer ⭢ klicka på anläggningen ⭢ inställningar ⭢ autentisering ⭢ OCPP 1.6J ⭢ Ta bort länken mot oss.
Wallbox: Wallbox appen ⭢ Välj laddaren ⭢ Inställningar uppe i högra hörnet ⭢ Skrolla till OCPP inställningar ⭢ Avaktivera OCPP längst upp på "slider knappen".
Ctek: Gå in i Cteken med kabel från datorn och ändra.
ChargeAmps: Ta kontakt med ChargeAmps support och be dem att koppla över till ChargeAmps igen.