Din faktura

Här finner du svar på de vanligaste frågorna kring din faktura.

Din faktura kommer en gång i månaden och förfaller alltid kring månadsskiftet därpå.

Mina Sidor

Mina Sidor kan du lätt hitta dina fakturor och få överblick över din elanvändning månad för månad. Du kan också göra flyttanmälan, kolla din avtalsform och hitta information om ditt abonnemangs-id och anläggningsnummer med mera. Det finns en mängd fördelar med Mina Sidor. 

Logga in på Mina Sidor

Via länken nedan kan du, med hjälp av ditt BankID, enkelt komma vidare till Mina Sidor. När du första gången ska logga in på Mina Sidor klickar du på "Glömt lösenord" och följer sedan länken som du då får till din e-postadress. Länken är endast giltig vid ett tillfälle och i 60 minuter. I samband med att du loggar in första gången bör du byta lösenord.  

Mina Sidor

Om du inte kan logga in eller vill registrera din e-postadress hos oss för att få åtkomst till Mina Sidor, är du välkommen att kontakta vår kundservice, e-post kundservice@varbergenergi.se.

Pappersfaktura

Om du inte valt något betalningssätt skickar vi en pappersfaktura till dig och du betalar via bankgiro. Inbetalning görs till konto: 5967-0778.


E-faktura

Har du tillgång till internetbank kan du anmäla att du vill ha e-faktura från oss. Då får du fakturan direkt till din internetbank och behöver bara godkänna den för betalning.
Förutsättningen för att få tillgång till e-faktura är att du måste stå som innehavare av tjänsten (el, gas, fjärrvärme, bredband). Även internetbanksavtalet måste stå i ditt namn. Dessutom måste vi ha ditt personnummer/organisationsnummer i vårt kundregister.


E-post-faktura

Vill du få din faktura via e-post kontaktar du vår kundservice på e-post kundservice@varbergenergi.se eller 0340-62 88 11 så hjälper vi dig.

 

Kivra

Du som är ansluten till Kivra får dina fakturor och andra försändelser digitalt istället för hem i brevlådan. Läs mer här nedan hur detta påverkar just dig eller hämta mer information hos Kivra.

Kivras hemsida

Hur fungerar Kivra för mig?

Vi är anslutna till Kivra (en digital postlåda). 

Pappersfaktura
Du som har pappersfaktura och är ansluten till Kivra får din faktura via Kivra. Vill du ha pappersfaktura från oss i stället, måste du logga in på Kivra och göra valet där själv.

E-faktura
Du som har e-faktura får din e-faktura som vanligt.

E-post faktura
Vill du ha e-post faktura från oss måste du logga in på Kivra och göra en avanmälan där själv.

Autogiro
Vill du betala via autogiro anmäler du det till din bank. Har du Kivra hamnar underlaget i din digitala brevlåda där.

 

Vill du veta mer om hur Kivra fungerar så kika gärna på denna film.

 

Autogiro

Med autogiro sker betalningen av fakturorna automatiskt på förfallodagen från det konto du valt. Fakturan skickas till dig som vanligt, men utan inbetalningskort. På fakturans inbetalningskort står textraden, 'Beloppet dras via autogiro'. På kontoutdraget från din bank får du en bekräftelse på att fakturan är betald. 

Anmälan till autogiro gör du enklast via din internetbank.


EDI-faktura

Har du ett företag med många anläggningar kan EDI-faktura vara ett säkert sätt att effektivisera administrationen. Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig att komma igång.

Vad händer om en faktura inte betalas i tid? 

Via knapplänken nedan kan du läsa om vad som sker, och i vilken ordning, vid utebliven betalning till Varberg Energi.

Om man inte betalar